El soroll baixa a tot BCN menys a Ciutat Vella
El regidor es va aturar en la mobilitat i va explicar que la ciutat
els ha d'agrair molt a les motos, que ja són el 30% del parc de
vehicles. Són més sorolloses, però ajuden a la fluïdesa del trànsit, i
això és un aspecte que transcendeix al que escupen pels seus tubs
d'escapament. «Un tema que és bo per a la ciutat, no és bo per a la
contaminació acústica», va assumir el veterà regidor. Pot ser que amb el
turisme de Ciutat Vella estigui passant una cosa similar, és a dir, que
l'activitat econòmica que generen faci menys lesiu el soroll de més
que puguin causar al centre de la ciutat. Puigdollers va rebutjar
completament la comparació. «Hi ha molt moviment de persones perquè és
una zona on bona part dels turistes fan vida», va sentenciar. Sobre el
tipus de soroll, va argumentar que no és tant el que passa dins dels
locals com les cues i l'enrenou que s'acostuma a concentrar als
accessos.
PROVES PILOT / El consistori té previst iniciar una
campanya de sensibilització a l'estiu a les zones amb més deures
pendents en matèria de bullici urbà (Ciutat Vella, Eixample i
Sarrià-Sant Gervasi). El regidor no va voler avançar el sentit
d'aquestes proves pilot, i quan se li va preguntar sobre el que ja es fa
la resta de l'any, va derivar cap a un dossier de premsa que recull
mesures com l'asfaltat sonoreductor, el foment de la bici o el vehicle
elèctric i la instal·lació de limitadors acústics en els concerts.
No hay comentarios:
Publicar un comentario