View My Stats

miércoles, 24 de diciembre de 2014

Veurem si resolen alguna cosa o només agafen la trucada per l'estadística!

Barcelona posa en marxa un centre per atendre denúncies relacionades amb pisos turístics


L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa el nou Centre de Resposta Telefònica, especialitzat a atendre les denúncies dels ciutadans afectats per les molèsties derivades de males pràctiques a les vivendes d'ús turístic. La mesura pretén donar una atenció preferent als problemes de convivència que puguin generar aquests allotjaments.
Els barcelonins amb queixes vinculades a aquesta mena de vivendes han de trucar al 092, des d'on es comprovarà si el pis té llicència i es demanarà al gestor que resolgui la incidència immediatament. Si aquest no respon, pot derivar en la suspensió de la vivenda. En la primera setmana s'han rebut 11 trucades, dues d'elles relacionades amb pisos turístics.
Aquesta nova mesura, que s'emmarca en el Pla d'Ordenació de Vivendes d'Ús Turístic que l'ens municipal va impulsar el mes de maig passat, té com a objectiu donar una atenció preferent als problemes de convivència i perseguir l'activitat no legalitzada respecte als pisos turístics.
Tal com ha explicat el tinent alcalde d'Hàbitat Urbà, Antoni Vives, el nou 'call center' s'integra en els serveis municipals de recepció de trucades del 092, 080 i 010, de manera que els ciutadans no han de trucar a un telèfon específic per comunicar queixes relacionades amb vivendes turístiques.
Els barcelonins amb queixes vinculades al soroll en aquests allotjaments han de trucar igualment al 092 i l'operador s'encarregarà d'activar el protocol específic, ja que està coordinat amb la Guàrdia Urbana. Quan es rep una trucada relacionada amb aquesta problemàtica, la queixa es deriva al nou centre de resposta, que comprova si l'adreça indicada correspon a una vivenda turística.

Onze trucades durant la primera setmana, dues relacionades amb pisos turístics

En la primera setmana de funcionament, s'han rebut un total d'11 trucades vinculades a queixes per soroll en vivendes, de les quals només dues corresponen a vivendes d'ús turístic amb llicència. En aquests dos casos, s'ha iniciat el procediment d'inspecció per acabar, en cas de reiteració, amb l'obertura del procediment disciplinar contra el promotor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario