View My Stats

lunes, 5 de octubre de 2009

Desolador



Aquestes imatges són molt dures i desagradables. Lamentablement estem prou acostumats a veure coses com aquestes, així que confiem que ningú s'escandalitzi. Perdoneu-nos per ferir la vostra sensibilitat; almenys és positiu no haver-la perdut encara.

El veí que ens ha enviat la foto deia: "Como veo y leo que los vecinos del Raval somos injustos en nuestras críticas hacia nuestros gobernantes y que los medios de comunicación también, debemos pensar en demostrar de la forma más clara posible nuestra situación diaria. ¡Ahí va una muestra!"

2 comentarios:

  1. Jo me'n trobo d'aquestes molt sovint al parc de l'Hort de Sant Joan, a la vora d'una de les sortides del parquing MUNICIPAL on deixo el cotxe i també al carrer de les Tàpies, davant de Can Xatarra i just al darrere del nou i flamant conservatori del Liceu i dels Mossos d'Esquadra de Nou de la Rambla (fixa't quina coïncidència!). També me'n trobo moltes al carrer Arc del Teatre, entre Om i Avinguda Drassanes, al costat dels contenidors d'escombreries i del centre d'Atenció Primària del Raval Sud, que és una de les altres zones on els ionquis (ui, no!, perdó!, volia dir els usuaris de la narcosala...) es punxen a qualsevol hora del dia. També al carrer Ramón Berenguer el Vell on, cada cop que vaig a visitar als meus amics que viuen a Cid hi ha algú punxant-se (ui, no!, volia dir fent un ús impropi de l'espai públic...)

    De moment he tingut sort de no trobar-me cap a la porta de casa, però és qüestió de dies, perquè l'altre dia, quan entrava, un ionqui va intentar colar-se a dins del portal abans que la porta es tanqués del tot i com què no va poder, encara va tenir la barra de picar a la porta perquè l'obrís.

    Quan he vist les fotos, de seguida he recordat la pudor que fa la merda de ionqui o de borratxo, déu ser per la merda que es fiquen.

    A aquest veí o veïna que ha enviat les fotos, només volia dir-li que el comprèn i que no s'enfonsi, que encara que això que li ha passat és molt dur, hem de tenir força per continuar denunciant l'abandonament en què ens han deixat.

    ResponderEliminar
  2. Creo que podemos decir que en el Raval, con los yonquis se ha intentado todo excepto una cosa: mano dura.

    Se les ha puesto la narcosala más chachi de Barcelona, para que se puedieran pinchar con todas las facilidades, además de duchas para su aseo, asistencia legal y otros servicios. Luego están toda una serie de satélites de la Narcosala donde pueden conseguir jeringuillas (pero no sitio donde pincharse), metadona (parece que se han dado casos de reventa de esta droga), cafés, bocatas y palmaditas en la espalda.

    Con estas facilidades hemos atraído a casi todos los yonquis de la ciudad (¿era este el objetivo? ¿Tenerlos concentrados aquí?) y parte del extranjero. ¡Exitazo total!

    Algunos de estos individuos responden a nuestra hospitalidad haciendo lo que les sale de las narices. ¿Que en la narcosala tengo sitio para pincharme? Me da igual, me pincho en una escalera de vecinos y dejo la jeringuilla en un buzón, o en un parque infantil o donde me salga. ¿Que tengo aseos y baño? Bueno, pero no voy a andar 300 metros sólo para ir a cagar, pudiendolo hacer impunemente en medio de la calle. ¿Que me dan metadona gratis? Pues la vendo y con el dinero compro heroína.

    Al final, ¿qué pasa si un policía coge a un yonqui pinchándose en un parque infantil y dejando la jeringuilla en un tobogán? Pues nada, pobrecillo yonqui, no seremos tan fascistas de hacerle pagar por las consecuencias de sus actos. Que no hubieran puesto un parque infantil.

    Parece ser que en Italia están llevando una política de mano dura con la drogadicción con resultados perfectos para ellos: centenares de yonquis se están viniendo al Raval. Con la globalización nos estamos especializando en ser la alfombra donde se esconde todo lo que nadie quiere.

    ResponderEliminar